Suferința copiilor este provocată de absența unității, a armoniei în sînul familiei, când, din pricina problemelor, cei mari - mama și tata - uită de copil, nu-l mai observă. Atunci, copilul suferă și ... se îmbolnăvește. Desigur, chiar și un copil fericit, care se bucură de dragostea și grija permanentă a părinților, se poate îmbolnăvi, contractează o răceală, o boală infecțioasă normală pentru cei mici, sau își luxează piciorul la joacă. Majoritatea afecțiunilor de care suferă copiii au caracter psiho-somatic, adică le contractează acei copii care simt nevoia să fie înconjurați de mai multă dragoste din partea părinților. Boala este în cazul acestor copii un fel de strigăt de ajutor.Mesajul trasnmis este cu un conținut specific: Iubiți-mă, dragi părinți! S-ar părea ca doar copiii care trăiesc în sărăcie și nevoi tânjesc după iubirea părintească. De fapt însa există copii nefericiți și în rândurile celor ce au de toate: haine, cărți, dulciuri, dar nu au atenție și dragostea cuvenite. Copiii au nevoie permanent de atenție și iubire, nu doar de o mică porție. Părintii uită sau nu știu că omulețul acela mic nu se poate dezvolta - fizic și psihic - decât în condiții optime. Iar acestea includ, ca factor primordial, iubirea, atenția, grija părintească. Poate părea ciudat că toate aceste probleme se reflectă la nivelul sănătății fizice, deși ar părea firesc sa aibă consecințe asupra caracterului sau a psihicului copilului afectat. Însă realitatea aduce dovezi în sprijinul afirmației pe care am făcut-o. Astfel, de exemplu în cazul diabetului zaharat absenta sau insuficienta iubirii părintești provoacă evoluția bolilor, În cazul copiilor, abordarea psihoterapeutică se adresează unei game variate de tulbulări și probleme: tulburări anxioase (fobie, anxietate de separare, atac de panică, agorafobie etc); tulburări de atașament; tulburări de limbaj; tulburări de personalitate; tulburări de comportament: agresiune fizică, agresiune verbală, distrugerea obiectelor, hiper activism, automutilare, tulburări de comportament alimentar (anorexie, bulimie), solicitare continuă a atenției, accese de isterie și furie, comportament repetitiv, stereotipii, ticuri diverse, tulburări ale somnului, negativismul, minciuna, furt etc.; tulburări de deficit de atenție și comportament disruptiv (ADD / ADHD, opozitionism); tulburări din spectrul autist sau alte probleme: probleme de integrare în grădinițe sau școli, randament școlar slab, dificultăți de învățare, abandon școlar, timiditate excesivă, stimă de sine scăzută, conflicte familiale (divorțul părinților, probleme de relaționare cu părinții, gelozia între frați, apariția unui copil în familie), complexe.